Laivošana

Apkopojums ar visiem maniem laivošanas piedzīvojumiem.

Pirmie blogā minētie laivu braucieni norisinājās tālajā 2007. gadā tāpēc gan rakstības stils, gan foto kvalitāte ir tam laikam atbilstoša. Gandrīz kā ceļojums laikā. Pamanīju, ka iztrūkst viens trakāks brauciens. Būs kaut kad jāpievieno.

Laivu brauciens: Rinda un Irbe līdz jūrai

Šodienas (25. jūlija) laivojienu varētu saukt par turpinājumu pirms 4 gadiem veiktajam: Engures upe - Puzes ezers - Rindas upe. Tajā reizē nesanāca turpināt līdz jūrai, bet no šodienas varam uzskatīt, ka ir pieveikts viss posms no Usmas ezera līdz pat jūrai. Startējām...

pelde Amatā

17. aprīlī, nedēļu pēc otrā Amatas nobrauciena, atkal devos uz upi.

laivu brauciens pa rudens Gauju

Kādā saulainā rudens dienā mēs sakāpām laivās un devāmies lejup pa Gauju. Sākām Jāņarāmja apmetnes vietā un finišējām, kā parasti, pie Līgatnes pārceltuves. Kopumā nobraucām 29 kilometrus un šoreiz iztikām bez lielās piknika pauzes, maizītes un citus labumus apēdām...

laivu brauciens: Engures upe – Puzes ezers – Rindas upe

20. jūnijā piebiedrojāmies brašai laivotāju grupai, kuri bija nolēmuši no Engures upes aizbraukt līdz pat jūrai un tur nosvinēt Jāņus. Mums bija laiks tikai divu dienu braucienam tāpēc zinājām, ka finišēsim, kādu gabalu pirms Rindas ciema. Atgādinu, ka varat izlasīt...

Laivās uz jāņuguni

Piedāvāju izlasīt kā Ģirts Zvirbulis (internetā zināms, kā Chirix) raksta par laivošanas pasākumu, kurā piedalījās arī mūsu komanda. Manu laivošanas aprakstu par šo pašu pasākumu var izlasīt te: "laivu brauciens: Engures upe - Puzes ezers - Rindas upe" --- Laivās uz...

laivu brauciens pa Ogres upi no Cirstu tilta līdz Ērgļu HES

12-13. jūnijā nobraucām ar kanoe laivām pa Ogres upi no Cirstu tilta līdz Ērgļu HES. Iefilmējām arī nelielu video reportāžu: Saite uz video. Video jau tāpat ir diezgan garš tāpēc brauciena gaitu aprakstīšu tikai īsumā. Izbraucām no Rīgas piektdienas vakarā, paķērām...

laivošanas ekspedīcija Anuļa – Jumara

5. aprīlī devāmies Ežu organizētajā laivu ekspedīcijā Anuļa - Jumara. Visi ekspedīcijas dalībnieki ir iegājuši vēsturē, kā pirmie, kas ar laivām braukuši pa šo upi. Anuļa - Jumara ir pavisam neliela upīte, pa kuru līdz šim neviens ne reizi nebija laivojis un tikai...

No Ķīšezera līdz Baltezeram un atpakaļ – vēja faktors

Svētdien mēs pavisam mazā kompānijā devāmies laivot pa Rīgas ezeriem. Viens kajaks, viens vienvietīgs un viens divvietīgs sit-on-top's*. Sākums visādā ziņā bija gaišs. Spīdēja saulīte, mēs ap 10:30 lēnā garā startējām no Ķīšezera rietumu krasta. Vilnīši nebija lieli...

Gauja – Igaunijas iekarošana posmā Vireši – Aņņi

Šis bija pirmais laivu brauciens, kura laikā mēs pārmaiņus atradāmies Latvijā un Igaunijā (atkarībā no tā krasta, kurā nolēmām izkāpt). Laivojiens kā parasti bija lielisks. Piektdienas vakarā apmetāmies upes krastā, lai sestdienas rītā varētu laicīgi ķerties pie...

Svētupe vasaras vidū

Turpinu piefiksēt savus laivu braucienus. Šī gada pēdējos divos maija datumos mūsu brašā komanda "nolaivoja" Svētupes posmu no Pāles līdz Vecsalacu tiltam. Ja pareizi sapratu, tad plānotā sākuma punkta vietā mēs atradām tiltiņu pāri upei, kādus 3-4 km pirms vietas,...

laivošana pa Lielo Juglu

Šis gads ir laivošanām tik bagāts, ka es īsti pat nespēju visus braucienus kārtīgi uzskaitīt un piefiksēt. Piefiksēt gribas, lai vēlāk būtu skaidrība un uzskates materiāls citiem interesentiem - kā mums katrā vietā ir gājis. Sister-Blister/Māster-of-dizāster iemēģina...

reportāžas no Ogres (video)

Kolosālas kvalitātes bilde. Filmiņa nav attīstīta. Pa kreisi Mikausis, pa labi es. 19. aprīlī Amatas iespaidā mūsu jautrā kompānija sagribēja turpināt laivošanas priekus un liktenis lēma, ka tā būs Ogres upe. Braucām no posmā Ērgļiem līdz Vecogres HES. Viss lielais...

laivu brauciens pa Amatu

Es sēžu tur vidū. Šī bija vienīgā labā bilde, kur esam redzami uz ūdens. Čalis ar airi gaisā ir Mikausis Šķiet, ka Lieldienu brīvdienās aktīvākos Latvijas iedzīvotājus varēja satikt nevis ripinot olas vai šūpojoties, bet gan braucot pa vietējām upēm. Arī man bija...

Laivošana pa Gauju 2. daļa

Lielākā daļa no noķertajiem kadriem pie Gaujas. Pamēģināšu ievietot arī slaidu šovu. Ja nedarbojas, tad labāk dodieties uz šo foto izlasi. Šis ir turpinājums 1. daļai, kur var atrast nelielus komentārus par notiekošo uz upes. Šeit īsti nav ko piebilst. Ja ir kādi...

Laivu brauciens pa Gauju 1. daļa

Sadomājām rudeni lūkoties, bet, lai būtu interesantāk braucām sārtās lapas meklēt ar laivām. Tas, sarkanajā kapucē, esmu es. Izskatās taču pēc kautkādalielākanjona vai ne? Foto autors © Ēriks Zilbalodis Sākām mēs netālu no Cēsīm, mūsu mērķis bija Līgatnes pārceltuve....

laivošana pa Salacu

Reiz sen senos laiko, tik senos, kā 9. un 10. augusts mēs devāmies jaukā braucienā pa Salacu. Kartē aptuveni parādīts mūsu maršruts. Neesmu drošs vai mēs aizbraucām līdz pašai Vecsalacai, bet nu kaut kur tuvumā bijām. Kā arī sākuma punkts, bija ārpus Staiceles pāris...

Svētupē var peldēties arī oktobra beigās

Var. Un kāpēc gan ne? Ja jau līdzi bija vairākas drēbju kārtas un silti džemperi, kāpēc gan nenopeldēties? Ja, jau laivošanas procesā no laivas nav izkrists, tad finālā ūdenī jāiekritinās pašam. Un galapunktā tā arī tika nodarīts. Ūdens auksts. Ļoti auksts, Svētupe...

“Ežu” ekspedīcija ar laivām Svētupē

Rīt došos uz savu pirmo nopietno upes laivošanu. Līdz šim esmu laivās braucis pa pavisam gludu upi, ezeru un nedaudz pa vējainas jūras viļņiem. Īstas upes krāces nekad nav testētas. Lai gan man neliekas, ka Latvijā var būt īpaši lielas krāces, visu zinošā Sidža, jau...